Kurs na słoneczniki

Witajcie. Dzisiaj przedstawię obiecany jakiś czas temu kurs na słonecznik. Słonecznik wymyśliłam w trakcie realizacji kartki dla Sasya Sketches, na wyzwanie SS86.


Potrzebujemy

żółty karton,
wykrojniki a'la stokrotka (ja użyłam Marianne Design kwiatek LR0106), lub nożyczki,
dziurkacz lub wykrojnik kółko - średnica ok. 1.5 cm, lub nożyczki,
klej,
kaszę jaglaną ;),
farbę akrylową lub tusz - kolor brązowy,
Glossy Accent lub jakiś lakier.

Najpierw wycinamy kwiatki. Na jeden gotowy słonecznik potrzebujemy 3 większe i 2 mniejsze.


Kwiatki spryskujemy dokładnie wodą z obu stron.


każdy płatek z osobna nawijamy na coś okrągłego (ja używam tylnej końcówki pędzelka) jednocześnie marszcząc go.


Następnie płatki prostujemy, żeby pozostały tylko lekko wywinięte i pozostawiamy do wyschnięcia.


Z grubego kartonu wycinamy kółko o średnicy około 1.5 cm.


Kółko pokrywamy grubą warstwą kleju.


Posypujemy kaszą jaglaną.


Przygniatamy kaszę i formujemy w kółko.


Gdy klej przeschnie, malujemy farbą akrylową lub tuszujemy na brązowo.


Po wyschnięciu farby nakładamy Glossy Accents lub inny lakier.


Pozostawiamy do wyschnięcia.

Teraz przystępujemy do składania gotowego słonecznika. Przygotowujemy 3 większe płatki i 2 mniejsze. Bierzemy pierwszy duży kwiatek, układamy go tak, aby płatki były wywinięte do dołu, nakładamy klej i przyklejamy na niego drugi duży kwiatek ale ułożony tak, by płatki były wywinięte ku górze.


Następnie na górę przyklejamy trzeci kwiatek ułożony płatkami do dołu.




Na trzeci duży kwiatek przyklejamy pierwszy mały - płatkami do góry.


Przyklejamy ostatni, mały kwiatek - z płatkami wywiniętymi ku dołowi.


Na koniec na środek przyklejamy wykonane wcześniej kółko z "nasionkami". Słonecznik gotowy :)


Powyższe słoneczniki tak pięknie prezentują się na serwetce wykonanej przez Basię. Dziękuję Basiu :)

Przykład kartki ze słonecznikiem, jak już wspomniałam, znajdziecie tu.

I to wszystko :) Mam nadzieję, że kurs się przyda. Dziękuję za uwagę, pozdrawiam bardzo serdecznie wszystkich odwiedzających i komentujących :)

Komentarze

  1. Super kursik i piękne słoneczniki!! Kurs w najbliższym czasie wypróbuję, bo moja przyjaciółka - wielbicielka słoneczników - ma w tym miesiącu urodziny :D

    OdpowiedzUsuń
  2. AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!! cudneee cudowneee kobietoooo mega talent masz :*

    OdpowiedzUsuń
  3. Klaudia... co ty jeszcze nie wymyślisz... cudo!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne są!!! Dzięki za kursik, napewno spróbuję,super pomysłowe są te środki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Prześliczne, już tęsknię za latem :)

    OdpowiedzUsuń
  6. super kurs, słoneczniki śliczne. A jeszcze zauważyłam coś znajomego..... Buziaczki

    OdpowiedzUsuń
  7. Rewelacyjny kurs!!! Tylko szkoda że ja jeszcze maszynki do wykrojników nie posiadam:( Ale na przyszłość się przyda;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetne słoneczniki!!!!! Dzięki wielkie za kurs:) Jak się uczyć - to tylko od Mistrzyni :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny kursik, wspaniały pomysł:))

    OdpowiedzUsuń
  10. Super kurs! Fantastyczny efekt! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Słoneczniki piękne - a swoja drogą ile rożnych i niezwykłych rzeczy można zrobić z kaszy :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Fantastyczne! Chętnie skorzystam z Twoich kursów:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Już wiem,co zrobię z toną kaszy jaglanej, która zalega od jakiegoś czasu w mojej szafce :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Jak zwykle w twoich słowach wszystko wydaje się być proste, ale wątpię że to na moje łapki

    OdpowiedzUsuń
  15. Super kurs, wielkie dzięki! Jestem na etapie słoneczników z bibuły do palmy wielkanocnej, a z tymi tez spróbuję poszaleć!

    OdpowiedzUsuń
  16. Rzeczywiście - niespotykane! I takie oryginalne!!! I to się ceni najbardziej. Gratuluję pomysłowości i talentu. Napewno skorzystam z Twojej prezentacji :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo dziękuję za kursik, skorzystałam, choć musiałam troszkę zmodyfikować, oczywiście zamieściłam link do Twojego posta; pozdrawiam, wesołych i radosnych Swiąt! Miko

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetny pomysł, mam nadzieję, że kiedyś go wykorzystam. Uwielbiam słoneczniki, ale niestety nie osiadam jeszcze wielu materiałów. Pozdrawiam^^

    OdpowiedzUsuń
  19. Świetny pomysł!! Zresztą wszystkie Twoje kursy są pomysłowe i bardzo przejrzyste. Na pewno skorzystam, dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Dziękuję bardzo za kurs.
    Akurat potrzebne mi słoneczniki, ale nie wiem, czy zdążę się z takimi uporać w najbliższym czasie.

    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  21. Świetne! zwłaszcza ten pomysł z kaszą jaglaną:) bardzo przydatne!

    OdpowiedzUsuń
  22. Bardzo ładne! I całkiem inne niż moje ;-)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz